fredag 13. mars 2009

Baby´n blir stor...


I går kvled da jeg skulle stelle Tuva Eileen for kvelden, så kom vi i snakk om det å bli stor... "mamma jeg er stor jente jeg..." begynte samtalen med. Og da må man jo bare svare som sant er at ja det begynner du å bli, tenkt tre år til sommer´n. 
Hvor ble de åra av, husker enda da jeg fikk ho opp på brystet etter ho var født, lille nurket mitt! De søte små fingrene og tærne, mørkt hår og lange slanke legger... I hvertfall, vi snakket om alt det store jenter gjør: går på do og tisser ikke i trusa, spiser opp maten sin, bruker ikke tåte, hører på mamma og pappa, og klarer å pusle selv (det var det viktigste ;) ) Etter denne dype og alvorlige smatalen, det er utrolig hvor interresert en toåring kan bli, kommer ho for å gi meg en klem. Holder henda sine på kinnene mine og ser meg dypt inn i øynene og sier på kav sørlandsk; "mamma æ e gla  i dæ og du æ gla i Tua Liin (vanskelig å si Tuva Eileen)", så får jeg en nuss og ho krabber opp på fanget mitt... Deilig! 

1 kommentar:

  1. Kardemommeby i bakgrunnen <3
    Tuva Eileen - hun er til å spises opp! send henne hit en tur

    SvarSlett