torsdag 20. august 2009

Baderoms lytting sånn på morra kvisten...

Jeg mener det: Morra trøtt og gravid i 6 mnd, for et herlig rundt og FEIT tryne...ærre muli!!



Da min kjære har fri ifra skolen i dag, skal han være hjemme og gjøre helt ferdig kjøkkenet (det er i hvertfall planen, så jeg håper jo på det da...) er vell og merke bare noe små pell som står igjen, men det er det som plager en små hormonell sjel om dagen!! Og to lister inne på soverommet som er en tanke gulere enn de andre listene der inne, fordi de ikke er malt (håper og krysser alt som kan krysses for at det blir gjort i helga!). Så i dag er det han som stod opp, lagde forkost, er ikke dårlig med ostesmørbrød og Rorri på morran.... Også kommer vi til det siste som er viktigst og som vår lille prinsesse syns er det artigste man kan gjøre, yeah right; PÅKLEDNING OG STELlL! Det er hjeeeeelp om dagen altså! De to går inn på badet for å gjøre ho klar, jeg sitter i stua og bare slapper av i morgenkåpe og med et morratryne ut av en annen verden!!! Så hører jeg de prater sammen, eller det vil si Øystein prøver å få miss Tuva Eileen til å gå på do for å tisse også skal ho vaske seg og etter det er det påkledning og tannstell... Joda jippi, om alt bare hadde gått etter planen, men neida når du har en noe over gjennomsnittet bestemt tre åring som i tillegg er enebarn så skal dette vise seg å være litt vanskeliger enn man først anntar! Men i hvertfall praten går der inne også hører jeg " Æ er sint på dæ pappa!!". på dette tidspunktet sitter jeg og ler og humrer for meg selv... deilig at det ikke var min tur i dag!! :) Så hører jeg Øystein stille spørsmål ved denne bemerkelsen, hvorfor er du sint? Hva har pappa gjort?? Noe jeg i grunn også lurer på.... da kommer det raskt til svar: " FORDI". Pappa´n sier da, like rolig "Man må ha en grunn til hvorfor man er sint på folk" På dette tidspunktet vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.... Så kommer det et skjærende S-K-R-I-K "For æ er bare sint på dæ PAPPA!!!" Så derfor, da veit du det!! 3 åringer de bare blir sinna de, sånn helt uten videre og uten grunn... Minner meg egentlig litt om gravide kjerringer!









Miss princess, er endelig klar for barnehagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar